گروه وکالت بانوان

موضوعات حقوقی مشاوره حقوقی ، خانواده ، آموزشی ، تحقیقی ، خبری ، فرهنگی ، اجتماعی

گروه وکالت بانوان

موضوعات حقوقی مشاوره حقوقی ، خانواده ، آموزشی ، تحقیقی ، خبری ، فرهنگی ، اجتماعی

موضوعات حقوقی مشاوره حقوقی ، خانواده ، آموزشی ، تحقیقی ، خبری ، فرهنگی ، اجتماعی

طبقه بندی موضوعی

طلاق توافقی با بچه چه مراحلی دارد؟

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۵۴ ب.ظ

طلاق توافقی با بچه چه مراحلی دارد؟

هنگامی که زندگی مشترک یک زوج به بن بست می رسد ، طلاق راه حلی برای رهایی از تجربه ی یک زندگی ناموفق است تا بتوان به دنبال فرصت های مناسب زندگی کردن رفت زیرا عمر آدمی بسیار کوتاه است و همواره باید قدر زمان را دانست ، لذا در این مقاله به بررسی طلاق توافقی با بچه پرداخته شده است .

 طلاق توافقی با بچه

در رابطه با طلاق توافقی با بچه می توان عنوان نمود که سن بچه در تعیین حضانت او تاثیر گذار می باشد .

طلاق توافقی ، طلاقی است که در آن زن و شوهر خواهان طلاق هستند و به صورت توافقی بر سر مسائل مالی و غیرمالی زندگی مشترک و پس از آن توافق می کنند که شامل ؛ حضانت فرزندان ، نفقه ، مهریه ، جهیزیه ، ملاقات با فرزندان و …. می باشد ، از این رو زن و شوهر می توانند توافق نمایند که پس از طلاق حضانت فرزند با چه کسی باشد .

براساس ماده ی ۲۹ قانون حمایت از خانواده ، دادگاه خانواده که وظیفه ی رسیدگی به پرونده های طلاق از هر نوعی را برعهده دارد ، موظف است نسبت به حضانت فرزندان تعیین تکلیف نماید ، در کلیه ی کشورها ، دادگاه تنها می تواند به فرزند دختر کمتر از ۹ سال تمام و پسر کمتر از ۱۵ سال تمام تعیین تکلیف نماید لذا در صورتی که فرزندان از سن اشاره شده ، کوچکتر باشند ، در طلاق توافقی زن و شوهر می توانند با توافق ، حضانت و میزان ملاقات  فرزند را مشخص کنند .

در طلاق توافقی هنگامی زن و شوهر بر مسئله ی حضانت فرزند توافق نمایند ، دیگر دادگاه در مورد حضانت فرزند دخالتی نخواهد کرد .

سلب حضانت فرزند از ولی پس از طلاق توافقی

چنانچه در طلاق توافقی حضانت فرزند با توافق به پدر یا مادر واگذار شده باشد و پس از گذشت مدتی متوجه شوند که آن پدر یا مادر صلاحیت نگهداری از فرزند را ندارد ، می توان به دادگاه مراجعه نمود و با اثبات عدم صلاحیت نگهداری فرزند توسط والده ی مورد نظر ، دادگاه از فردی که حضانت فرزند را دارد ، سلب حضانت خواهد کرد .

پس از طلاق توافقی نیز ، اگر زن ازدواج مجدد نماید و حضانت فرزند را بر عهده داشته باشد ، حضانت به پدر باز خواهد گشت ، البته این مسئله امری نیست و مجددا والدین می توانند بر سر آن ، توافق نمایند .

در طلاق حضانت فرزند پسر و دختر تا پایان هفت سالگی بر عهده ی مادر است و پس از آن برعهده ی پدر خواهد بود و پس از این مدت نیز والدین فرزند می توانند بر موضوع حضانت فرزند با یکدیگر توافق کنند .

با توجه به مطالب اشاره شده در رابطه با حضانت فرزند در طلاق توافقی می توان گفت که طلاق توافقی با بچه به مانند طلاق توافقی است که در آن والدین تکلیف حضانت فرزند را با توافق خود مشخص می کنند و دیگر دغدغه ای در رابطه با آن وجود ندارد و والدین می تواند مراحل طلاق توافقی را طی نموده و به سرانجام برسانند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۲

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.