گروه وکالت بانوان

موضوعات حقوقی مشاوره حقوقی ، خانواده ، آموزشی ، تحقیقی ، خبری ، فرهنگی ، اجتماعی

گروه وکالت بانوان

موضوعات حقوقی مشاوره حقوقی ، خانواده ، آموزشی ، تحقیقی ، خبری ، فرهنگی ، اجتماعی

موضوعات حقوقی مشاوره حقوقی ، خانواده ، آموزشی ، تحقیقی ، خبری ، فرهنگی ، اجتماعی

طبقه بندی موضوعی

طلاق توافقی الکترونیک چگونه است؟

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۴۴ ب.ظ

طلاق توافقی الکترونیک چگونه است؟

در ازدواج هایی که عدم سازگاری بین زن و شوهر به دلایل مختلف صورت می پذیرد ، طلاق  راه حل مناسب جدایی زوجین خواهد بود که می تواند با درخواست زن ، مرد و یا هر دوی آنها انجام شود ، به موردی که طلاق با دادخواست زن و مرد و به صورت توافقی انجام می شود ، طلاق توافقی گفته می شود از این رو در این مقاله به بررسی طلاق توافقی الکترونیک پرداخته شده است .

طلاق توافقی الکترونیک

در رابطه با طلاق توافقی الکترونیک می توان گفت که زوجین برای ارائه ی دادخواست طلاق توافقی می تواند به سایت ww.adliran.ir مراجعه کرده و یا به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند زیرا جهت بررسی و رسیدگی دادگاه خانواده به طلاق توافقی ابتدا باید دادخواست طلاق تنظیم و تسلیم دادگاه گردد .

در روش اول یعنی با مراجعه به سایت ww.adliran.ir ، فرد خواهان طلاق باید با انتخاب پیگیری و ارائه دادخواست ، شخص اقامه کننده ی دعوی را تعیین نماید و چنانچه وکیلی اختیار نکرده است ، گزینه ی ” خودم اقامه ی دعوی می نمایم ” را انتخاب کند و سپس مراحل ذیل را طی نماید که عبارتند از :

  • تعیین دادخواست و تشریح آن که تحت عنوان صدور گواهی عدم امکان سازش درج می شود .
  • کامل نمودن اطلاعات فردی زن یا مردی که خواهان طلاق می باشد .
  • در صورت اختیار نمود وکیل ، تکمیل کردن اطلاعات وکیل یا نماینده خواهان
  • بارگذاری مدارک لازم و ارائه ی دلایل مستند به همراه ارائه دادخواست طلاق
  • ارائه ی ضمائم و منضمات پس از ثبت دادخواست طلاق
  • در نهایت دریافت کد رهگیری

با دریافت کد رهگیری ، فرد خواهان طلاق توافقی با همراه داشتن کارت ملی می تواند به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کند تا برای ارسال نهایی دادخواست طلاق توافقی و پرداخت هزینه ی دادرسی اقدام گردد .

روش دوم طلاق توافقی الکترونیک

در روش دوم یعنی مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ؛ تمامی مراحل ارائه شده با مراجعه به سایت در روش بالا ، با صرف زمان بیشتری توسط متصدی دفتر خدمات الکترونیک انجام می شود ، به هر حال پس از ثبت دادخواست به یکی از دو روش و ارسال دادخواست به مراحل قضایی ، مراحلی چون ؛ تعیین وقت رسیدگی ، مرحله ی دادرسی ، صدور و اعلام حکم طلاق توافقی و حضور در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق باید طی شود تا طلاق به صورت رسمی در شناسنامه های زوجین ثبت گردد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۲

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.